Nieuw logo!

Nieuw logo!

Het nieuwe logo is de visuele samenvoeging van Schoondergang Van Zwanenburg. Met het oog op de toekomst is het succes en de kracht van onze organisatie bestempeld.

Twee bedrijven die in april 2017 de handen ineen hebben geslagen en samen verder gaan. Hoe smelten we deze twee sterke identiteiten samen zonder afbreuk te doen aan waar ze voor staan?


Toen Schoondergang en Van Zwanenburg mekaar destijds voor het eerst aankeken, was het alsof ze elkaars spiegelbeeld
zagen. Met identieke ideeën over hoe je acteert in de markt van professionele keukens en restaurantbenodigdheden. Met
het besef dat er hetzelfde werd gedacht over aanpak, over service naar de klant. Over visuele perfectie en gewenste
technieken. Gelijke principes over kwaliteit en vakmanschap. 


Schoondergang en Van Zwanenburg. Overeenkomstig in opvoeding zelfs. Een beroepsmatige opvoeding die samen een
slordige twee en een halve eeuw teruggaat. Toen keukens nog met ‘sch’ werd geschreven en benodigdheden nog ‘gereij’ werd
genoemd, werd het er bij beiden al met de paplepel ingegoten. De één noemt het doorgewinterd. De ander ervaring.


Aanvullend door het verschil te maken.

Van een spiegelbeeld weten we ook, dat het juist nét even anders is. Tegengesteld aan elkaar is. Rechts bij de één is als links bij de
ander. En dat is mooi. In ons geval al helemaal. Want van alles volledig hetzelfde doen is nog nooit iemand wijzer geworden.
Als je het goed doet, zijn je tegenstellingen namelijk elkaars aanvullingen. Koud wissel je nu eenmaal af met warm. Zeker
in onze branche. Zoet kan niet zonder zuur. Sfeervol vraagt om praktisch. En wat vooraf is gekozen, hoort in balans met na te zijn.


Bij Schoondergang Van Zwanenburg letten we heel goed op de directe omgeving van het eten en drinken. De ‘Service for Food’ noemen we dat. Alles in de directe omgeving als extra ingrediënt om van een lekkere maaltijd een geweldige ervaring te maken. Onze grootkeukentechniek, restaurant- & keukenartikelen aangevuld met onze complete dienstverlening in service & onderhoud. Integraal toegepast, duurzaam doordacht en altijd gefocust op een optimaal rendement. Net zoals we altijd vanuit het geheel focussen op het detail. En van de details weer terug naar het complete overzicht. Heen en weer. Als een goed doordachte routing. In de keuken. Om en op de tafel.  Kunde in professionele keukens. Kenners in horeca benodigdheden.


Het beeldmerk heeft de vorm gekregen van de S van Schoondergang en de Z van Van Zwanenburg.
De echte kenners van Van Zwanenburg zien het lijfje van de zwaan terugkomen in de S van Schoondergang. 

Verder illustreert het onze werkomgeving. De harde kant, van het RVS in de apparatuur en het gietijzer van pannen en gaspitten in de keuken, komt tot uiting in de vierkante vormen en verhoudingen binnen het beeldmerk. De zachte kant, van het servies, bestek en textiel op de tafel, wordt geuit middels de gekromde lijnen. 





Vanaf heden is het nieuwe logo en huisstijl te zien op de website en Social Media. 

De volgende stap is om het logo, merknaam en nieuwe huisstijl in alle communicatiemiddelen gefaseerd te vernieuwen.

Klik hier voor meer informatie betreffende tenaamstelling en aanvullende gegevens!

Mocht u vragen hebben dan kunt u gerust mailen naar marketing@svz.nl of gebruik maken van ons contactformulier.


Onze nieuwe brochure vindt u hier!



Deel dit bericht